Suus in South-Africa

En dan zit ik ineens in Zuid-Afrika

Afgelopen zondag was het dan zover. Ik ging naar Zuid-Afrika, toch heb ik nooit echt het moment gehad dat ik dacht ‘’jemig ik ga zelf echt voor een half jaar weg’’. Na drie uur vertraging bij het vliegtuig en de volgende dag de bus, kwamen we eindelijk aan in Louis Trichardt waar we op een verkeerde plek waren afgezet. Maar Bibi had ons binnen een kwartier gevonden en toen kregen we van haar een kwartier de tijd om voor twee weken boodschappen te doen (ik hoop dat ik genoeg heb :P). En wees niet bang Oma ik heb me geen één moment onveilig gevoeld, de mensen hier zijn super vriendelijk en behulpzaam.

Na 1 uur op een asfalt weg te hebben gereden gingen we de volgende twee uur verder over de meest hobbelige zandweg die ik ooit heb gezien. It was a very very very bumpy ride! We gingen om 10 uur naar bed omdat er zo nu en dan stroom problemen zijn (ze werken met hydro energie via de waterval maar als dat niet werkt krijg je een paar uur stroom per dag via de generator), dus ik heb mijn gemiste slaap van de afgelopen drie dagen gelukkig bij kunnen werken. Rond zes uur werd ik wakker gemaakt door een o zo gezellige baviaan die het leuk vond om rond die tijd over het dak te rennen. Om eerlijk te zijn klonk het waarschijnlijk hetzelfde als hoe ik klink als ik de trap af loop :P. Na het geren hebben ze nog een kwartier met stenen of fruit lopen gooien naar het dak en daarna heb ik nog 2 uur kunnen slapen.

Vandaag was vooral uitleg door Bibi over ons gebied en de dieren die er zitten en waar we mogelijk voor uit moeten kijken (Zoals altijd wordt er gezegd ‘’die dieren zijn banger voor jou dan jou voor hun’’, dus we zullen zien). Daarna heeft mijn stagebegeleider (Jabu (man op de foto)) me naar verschillende locaties gebracht voor mijn amfibieën en reptielen onderzoek. En gelijk bij de eerste locatie vonden we een slang, het was maar een kleintje met blauwe ogen. Bij de tweede locatie vonden we een van de kikkers die ik dus moet gaan monitoren en op het pad terug de berg op een hagedis met een fel blauwe staart. Jammer genoeg heb ik van geen van die dieren een foto. Deze week wordt vooral inlezen in de dieren en rondlopen door het gebied zodat ik niet al te erg de weg kwijt raak wanneer ik van de paden afwijk.

Aan het einde van de week wordt er een tropische storm voorspeld dus we gaan zien hoe waterdicht ons gebouw is.

Xx Suus

Reacties

Reacties

Vera

Dit is dus echt ;)

https://www.youtube.com/watch?v=-rxOVpetZTY

Yvonne

Woow Suus, het klinkt echt supervet allemaal! Exotisch ;)
Geniet ervan joh en succes!
??

Ingrid

Hoi Suus, ik had je nog best n hele dikke zoen en knuffel willen geven, dus dan nu maar zo, xxxxxxxxx Heel veel plezier daar en kom vooral weer terug ??

Pauline

En...heftige storm? Veel plezier daar...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!