Suus in South-Africa

Week 1 is alweer voorbij!

We hebben de storm overleefd en de regen viel uiteindelijk redelijk mee. Het was van de week vooral veel wandelen en een beetje rondkijken naar de prachtige omgeving. En ’s nachts zijn de sterren al twee avonden zo mooi geweest!!

Ik was met een paar een frogwalk gaan doen in het donker en ik had toen te horen gekregen dat ik het nogal eens alleen zal moeten gaan doen. Maar dat ga ik nog zolang mogelijk uitstellen, ik ga mensen gewoon dwingen om mee te gaan. :P Voor de frogwalk was ik al gewaarschuwd dat we het water in zouden gaan, dus ik had mijn bikinibroekje onder mijn korte broek aan. Waar ik heel blij mee was, want tijdens het zoeken (gelukkig geen slang gezien) schoot ik bij een stap schoot helemaal in de diepte, waardoor ik tot mijn heupen in het water stond. Ik denk ook wel dat ik toen redelijk wat dieren weg heb geschreeuwd. Uiteindelijk bleek het te ‘’koud’’ (17 graden) voor de kikkers dus hebben we maar 3 soorten gezien, de glinsterende ogen van een bushbaby in de bomen en echt super veel schattige Kameleons (zie foto) :D.

Vandaag gingen we met zijn drieën een wandeling doen naar een andere waterval maar helaas werden we helemaal natgeregend op de helft van de route en de stenen werden nogal glad waardoor we na een kwartier wachten toch terug moesten. Dus het is hier niet per sé altijd super mooi weer, want het is gewoon regenseizoen. Het fijne is dat ze hier een soort regel hebben dat je altijd verteld waar je precies heen gaat en wanneer je verwacht terug te zijn, als je dan minimaal 2 uur later bent gaan ze je gelijk zoeken.

De stroom valt nogal eens uit waardoor je een paar uurtjes per dag op de generator zit. Wat nogal wennen is, want twee dagen geleden waren we gewoon aan het koken/eten en toen zaten we ineens in het pikkedonker. Het grappige was dat iedereen gelijk naar hun kamer ging om hun sexy hoofdlampjes te pakken.

Ik heb vandaag voor het eerst mijn Smaug’s gezien door heel lang bij een steen te gaan zitten en wachten totdat ze uit hun steen kwamen. Toen ik achter me keek, na allemaal geluiden, zaten de bomen helemaal vol met ‘’rennende’’ Samango’s. Het was zo mooi en leuk om te zien!!

Xx Suus

Reacties

Reacties

Vera

Supercool Suzy :)!

Heb je geen groepsfoto gemaakt met sexy hoofdlampjes ;)?

Suzanne

Nee nog niet. Moeten we misschien doen

mama

Ik moest even googelen wat Samango's dan waren, maar stil zitten loont dus Suus ;-p. Moeilijk he stilzitten.. tenminste zonder Ipot of laptop.. Dat is wel een belangrijke eigenschap van een 'navorser' natuurlijk.

Adrienne

Allemaal lekker avontuurlijk Suus. Wel flauw dat je niet even koppie onder bent geweest????. Je wordt nog superrelaxed daar!

Jet / Johan.

Hallo Suus, We lezen alles al , maar het duurt even voor deze digibeten kunnen reageren. We vinden het 'vetcool / supertof' die stage van jou en hopen dat de kikkers net zo enthousiast zijn, althans, dat ze een beetje mee willen werken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!