Suus in South-Africa

Regen, Zonneschijn en veel wandelen

En dan is het alweer het einde van week drie van mijn stage. Vorige week heeft het eigenlijk de hele week geregend, waardoor we met zijn allen opgesloten zaten in ‘’The Barn’’ met zo nu en dan stroom en hele slechte wifi. Dus met bronnen zoeken heb ik het een beetje opgegeven voor mijn verslag, meer dan mijn Dropbox map gaat er niet komen.

Maandag had ik mijn allereerste Townday en je merkt wel heel erg dat je niet in Europa zit. Er zit niet echt een logica in de gebouwen of straten of oversteekplaatsen. Dus het is veel over straat rennen voor auto’s die hopelijk voor je stoppen, maar er zijn in de supermarkt en winkels gelukkig redelijk wat dingen die ik herken. Op straat heb ik in een of andere buitenwijk ver van de bewoonde wereld langs de weg allemaal fruit gekocht van een vrouwtje wat echt super goedkoop was en lekker. Een bus/taxi- chauffeur ging toen we langs de weg liepen naar ons toeteren en toen we keken stak hij zijn middelvinger op. We vroegen ons heel erg af of het kwam omdat we blank waren, maar dat zullen we nooit weten. :P De rest van de mensen die we hier tegenkomen zijn wel allemaal heel vriendelijk.

Voor de rest is het zoals de titel al zegt heel veel wandelen en dat is hier zo geweldig! Als je op de top van een van de bergen komt kan je in de wijde omtrek geen bewoonde wereld zien. It’s so pretty! Ze doen hier niet echt aan paden (die volgens de kaart wel aangegeven staan) of logische routes, dus het is veel over rotsen klimmen en hopen dat je niet uitglijdt (ik zie telkens je gezicht voor me mam toen ik je over die wandeling vertelde :P). En continu het pad kwijt raken en hopen dat je ergens weer een vorm van een pad tegen komt. Vooral vandaag was het heel veel zoeken, maar Bent en ik zijn uiteindelijk weer op de juiste plek terecht gekomen. Met onderweg 4 watervallen, waarvan 1 supermooie en grote. Dus ik ben van plan om iedereen daarnaartoe mee te krijgen in een van de komende weken zodat we daar kunnen gaan zwemmen.

Ik ben van plan om met drie anderen deze zondag om 3 uur ’s ochtends een wandeling te doen naar de top van Mount Lajuma zodat we op de top naar de zonsopkomst kunnen kijken. Daar heb ik echt zoveel zin in!

Nu ga ik kijken of ik nog een paar foto’s erop kan krijgen met deze wifi, want bijna iedereen is nu in het veld. Vandaag zaten de Samango’s echt maximaal 1 meter boven mijn hoofd in de bomen, dus daar heb ik allemaal leuke filmpjes en foto’s van kunnen maken.

Xx Suus

Reacties

Reacties

Ingrid

Hai Suus, volgens mij heb jij het best naar je zin daar!! Leuk om je op deze manier te kunnen volgen. Je mama is al erg enthousiast om je daar te gaan zien, ik ga niet mee hoor. ???? Xxxxx

Suus

Ik heb het echt super naar mijn zin!
Hahahaha, het valt hier best mee met de enge beestjes hoor! :P

Sabine

WHaaaa!! ZO LEUK!! Ben erg benieuwd naar de zonsopgang en het zwemmen! Hopen dat je iedereen mee krijgt!

Vera

Suuuuuuuuuuuuus, die foto's!!!!! Ik wil ooooooooooooook!

mama

Hartstikke fijn dat het zo goed gaat. En nu ook nog een wasmachine... joh.. wat een gemak allemaal..we zien er al naar uit om het samen met je te komen bewonderen.

xx

Pauline

En? is de wandeling naar de top van de berg gelukt?

Suus

Ja het was gelukt ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!