Suus in South-Africa

Time flies when you're having fun

En zo zit ik hier alweer 2,5 maand. Internet was de afgelopen weken heel slecht dus daardoor kon ik niet echt iets nieuws hierop zetten. De weken hier vliegen voorbij, met eens in de twee weken een halve dag vrijheid in de stad en twee keer in de week een lekkere braai. Twee weken geleden gingen we voor het eerst en waarschijnlijk ook voor het laatst naar een meeting met een paar andere reservaten bij Mogalakwena (waar Anne een vriendin van school haar stage loopt), waardoor we eens een keertje verder weg gingen en onderweg hebben we echt van alles gezien! :D We zagen: struisvogels, impala’s, Kudu’s, Gemsbokken, Elands (niet onze elanden), sabels, bavianen, samango’s en een paar vogels die je ook in de Lion King ziet. De terugweg was een van de banden geklapt, door de o zo mooie ‘’weg’’ (zand met heel veel gaten erin en stenen erop) die we moesten nemen, dus we waren gestrand bij een tankstation. Waar ik eindelijk een ijsje kon eten!! En we bij het ‘’slaghuis’’ Kudu vlees hebben gehaald, want je moet hier natuurlijk wel een beetje cultuur opsnuiven.

We hebben hier één brutale aap, genaamd Steve, die graag een kijkje komt nemen in ons huis. Hij is samen met de bavianen ook de reden waarom we niet buiten mogen eten als er apen zijn. Ik stond van de week in de keuken en ineens hoorde ik gerommel in de woonkamer. Toen ik ging kijken zat Steve me aan te kijken met eten in zijn mond. Ik als held op sokken wist natuurlijk even niet meer wat ik moest doen dus ging roepen ‘’Lilyy, Steve is inside!! What should we dooo!!!!”. Na 5 minuten en hij die verschillende kamers in rende kregen we hem eindelijk buiten. Wij alles natuurlijk checken hoe hij binnen is gekomen. En wat blijkt, hij weet nu hoe hij de deur moet openen, dus daar moet een extra slot op. Voor de rest was er deze maandag een iets te nieuwsgierige bruine hyena, die toch wel heel dicht bij kwam. De groep is twee keer gaan kijken, maar ik bleef toch liever veilig binnen omdat we niet zeker wisten toen of het de gevaarlijke of de onschuldige was. Dus nu heb ik wel een beetje spijt, maar wie weet komt hij nog een keer langs in de komende maanden.

Papa en mama komen deze maandag al, dus daar heb ik best wel zin in. Vooral omdat we naar Kruger gaan!!!! Ik hoop zo erg dat we een leeuw gaan zien en anders is er nog een tweede poging, omdat mijn reis met Yv nu officieel is dus dan ga ik weer naar Kruger. :D

De brokkenpiloot heeft het trouwens wel weer voor elkaar gekregen. :P In het o zo gevaarlijke Afrika, werd ik vorige week verwond door hete olie tijdens het koken. :P *Er is niks meer mis met mijn hand. No worries!

Xx Suus

Reacties

Reacties

Yvonne

Gekkie <3

Pauline

WoW...wat een verhaal weer...
Ik vond het al rustig aan het front.
Veel plezier wannneer je ouders er zijn!!
Dikke knuffel

Vera

Je bent zelf een brutale aap!

Adrienne

Wow Suus, dat is wel ff schrikken zo'n aap in je kamer????. Wel leuk ga je nooit vergeten. Veel plezier met je ouders in oa Kruger!

mama

En bedankt schatje: ' mijn ouders komen, daar heb ik "best wel" zin in! "vooral omdat we naar Kruger gaan".
Lief hoor. Maar het was super toch.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!