Suus in South-Africa

Daar ga ik dan!

Daar ga ik dan. Ik had nooit verwacht dat ik dit ooit ook echt zou doen en nu voelt het nog steeds niet echt maar morgenochtend zal ik toch echt aan mijn grote reis gaan beginnen. Waar ik voor het eerst in mijn leven Europa voor een periode zal verlaten. Afgelopen vrijdag zijn we als een soort van afscheid gaan bowlen met een paar ooms en tantes en neefjes en nichtjes. Ik bakte er natuurlijk niks van maar het was echt super gezellig. Na het lange uitstellen van mijn backpack inpakken wou ik zaterdag (vandaag) eindelijk gaan beginnen en toen stonden er ineens onverwachts allemaal vriendinnen voor de deur die bleven eten, super bedankt daarvoor!! :D

Maar nu ik dit schrijf is mijn backpack helemaal volgepropt en zal ik mijn laptop ook langzaam op gaan moeten bergen in mijn andere tas. Zoals Yv en Vera voor mij hebben gedaan, zal ook ik proberen een soort van blog bij te houden over al mijn avonturen in het verre zuiden. Ik ben niet heel goed in verhaaltjes schrijven of dingen bijhouden en de taal naties moeten dit ook niet te stikt lezen, want je moet je sowieso voorbereiden op spellingsfouten

Ik ben nog helemaal niet zenuwachtig (tot mijn eigen verbazing), maar dat gaat sowieso morgen komen als ik ineens op het vliegveld sta. Voor het eerst zal ik een langere vliegreis dan 2 uur moeten maken en in een totaal onbekend land een taxi en een 6/8 uur durende busreis moeten maken. Maar ik ben niet alleen, Bent had gevraagd om samen te reizen dus dat zorgde bij verschillende (vooral mijn ouders en uiteindelijk ook mezelf) toch voor wat minder stress.

Als alles goed gaat zal ik morgen ochtend om 10 uur vertrekken naar Zuid-Afrika en maandag middag aankomen in Louis Trichardt. Waar onder andere mijn nieuwe stagebegeleider mij zal opwachten om mij en Bent naar onze woonplek voor de komende zes maanden te brengen.

Ik weet nog niet helemaal wat me staat te wachten als ik daar aan kom. Maar ik zal in ieder geval een bed hebben en als het meezit wifi om even mijn ouders op de hoogte te brengen van mijn reis. Maar….. ‘’wat ga je toch in vredesnaam doen in de bush bush van Zuid-Afrika?’’. Nou, je zal het niet geloven maar ik ga leuk kikkers vangen en onderzoek doen naar de ‘’Smaug warreni’’ (lijkt een beetje op een baardagaam). Bij de kikkers weet ik, dat ik gewoon de vallen moet gaan controleren die door het reservaat zijn uitgezet en zal moeten kijken naar de soorten die in het gebied voorkomen. Bij de Smaug warreni weet ik nog niet helemaal zeker wat ik ga doen, dat ben ik nog aan het bespreken met Jabu. En als ik daar ben zal alles wel een stuk duidelijker worden.

Tot de volgende!

Xx Suus

Reacties

Reacties

Vera

*taalnazi's :p.

Maak er iets moois van, schatje. Niels heeft vandaag ontdekt dat Mirthe ook fan is van felgekleurde paddas, dus vergeet geen foto's te sturen ;).

Daan

Super stukje nicht. Heel goed en veel plezier de komende tijd. Gaat helemaal goed komen.

Pauline

Ohhhh geweldig! Ik ben helemaal weg van kikkers...en volg op facebook deze geweldige groep: Vivarium Terrarium Plants
De prachtigste kleuren kikkers komen hierin voorbij.
Heel veel succes en ik ga ook jou volgen!!

Niels

Is die hagedis serieus vernoemd naar de draak van The Hobbit? sweeeet ^^

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!